Twinkle | Digital Commerce

Snapchat lanceert in-app shop voor influencers

2019-06-06
1000562
  • 1:28

Het socialmediaplatform rolt een tool uit waarmee influencers, en op termijn ook uitgevers en merken, meerdere producten via hun account kunnen verkopen. Snapchatters zijn dan in staat in-app aankopen te doen.

Sommige influencers, uitgevers en merken hebben nu al toegang tot de optie waarmee mensen met het swipen van foto’s of video’s een product direct binnen de app kunnen kopen. Met de nieuwe tool krijgt vooralsnog een klein aantal influencers met behulp van webwinkelsoftware Shopify een shop in hun Snapchat-account, schrijft Digiday. Snapchatters kunnen dan meerdere in-app aankopen doen op de pagina van de influencers.

Kim Kardashian

Op 6 juni kregen slechts 5 officiële accounts ('verified users'), waaronder Kim Kardashian en Kylie Jenner toegang tot de tool, die nog een betaversie is. Deze accounts hadden al toegang tot de swipe-up optie om producten als make-up, reistassen en kleding te verkopen.

Snapchat geeft aan binnenkort meer verified users toegang tot in-app shop te geven, waaronder uitgevers en merken.

Meerdere producten verkopen

Met deze nieuwe stap hoopt het socialmediaplatform gebruikers bij de app betrokken te houden en wil het contentmakers meer mogelijkheden geven om geld te verdienen. Snapchat geeft aan dat de meeste van deze influencers en merken meer dan één product aanbieden. Een shop stelt hen in staat die producten te tonen en te verkopen.

Een nadeel voor de eigenaren van de accounts is dat Snapchat via de Shopify-integratie hen alleen het telefoonnummer en e-mailadres van de koper stuurt en geen verdere gegevens. Ze zijn dus niet in staat tot retargeting bij consumenten die producten in hun winkelwagentje laden maar niet tot verkoop overgaan.

De native checkout-feature is op dit moment alleen toegankelijk voor Snapchat-gebruikers in de VS. Mensen in Europese landen worden doorgestuurd naar een mobiele website vanwege de privacy- en datawetgeving.