Real.de, Cdiscount, eMAG en Eprice zijn de Europese alliantie International Marketplace Network gestart. Doel is het verkopers makkelijker maken om toegang te krijgen tot de vier marktplaatsen.
Het Duitse Real.de, het Franse Cdiscount (van Casino Group), eMAG (Roemenië) en het Italiaanse Eprice willen met de alliantie ervoor zorgen dat verkopers ‘in één klik hun aanbod in real time kunnen aanpassen en wereldwijd meer dan 230 miljoen klanten bereiken’, zo schrijft Gondola.
One-stop-shop
Het International Marketplace Network (IMN) zal fungeren als een verbindingsinterface tussen de verschillende marktplaatsen waardoor verkopers makkelijker op de vier marktplaatsen tegelijk kunnen verkopen op een rendabele en snelle manier, een one-stop-shop voor verkopers.
Emmanuel Grenier, algemeen directeur van Cdiscount: ‘(…) Het gaat om de realisatie van een Europees project dat de dynamiek en de innovatiekracht van de Europese e-commerce bewijst.’
In bèta
De interface is vooralsnog in bètaversie gelanceerd. Dat is ook te zien op de homepagina: 'Coming soon' en 'Be the First to join'. In de komende maanden moet de technologische infrastructuur verder verbeterd worden. De alliantie wil de komende maanden nog meer marktplaatsen en verkopers toevoegen aan zijn netwerk. Tot nu toe hebben ruim 100 verkopers de interface getest.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Vier Europese marktplaatsen gaan samenwerken
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.