Een meerderheid van de consumenten in Nederland (60 procent) zou niet via een marktplaats bestellen als deze niet de gewenste bezorgoptie aanbiedt.
Dat blijkt uit onderzoek van Sendcloud onder 1.000 consumenten. Ook een onduidelijk retourbeleid is een mogelijk spelbreker voor consumenten; 68 procent geeft aan niet op een marktplaats te bestellen als niet duidelijk is hoe het met het retourbeleid zit.
Consumenten willen vooral zelf bepalen waar, wanneer en hoe zijn een bestelling in ontvangst nemen. Wel genieten de marktplaatsen een grote populariteit onder consumenten, 88 procent van de ondervraagden laat weten regelmatig een bestelling te plaatsen via een marktplaats. Gemak speelt daarbij de grootste rol, ook het vaak grote assortiment van marktplaatsen vindt de consument prettig. De eerste keuze van Nederlandse consumenten is met een ruime voorsprong bol.com (68 procent), gevolgd door Zalando (13 procent) en Amazon (12 procent).
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Meerderheid slaat marktplaats over bij gebrek aan juiste bezorgoptie'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.