Linksite Startpagina slaat een nieuwe richting in. De site wil de vijftigplusser beter bereiken met games, blogs, nieuwsvideo’s en andere content. Ook wordt meer ingezet op links naar webshops.
Daarnaast moet de nieuwe strategie meer kansen bieden voor branded content. Manager marketing en analyse Leon Dekker zegt dat door de vernieuwingen Startpagina meer een ‘modern lifestyleplatform voor de actieve vijftigplusser wordt’.
Minder een vertrekpunt
Content van de Sanoma-zustertitels Libelle, Margriet en Nu.nl. zal ook op Startpagina.nl onder de tab ‘blog’ in de navigatiebalk te lezen zijn. Het is bedoeling dat de vijftigplusser hierdoor langer op de website verblijft. Startpagina wordt hierdoor minder een vertrekpunt en meer een platform voor branded content en native advertising.
Kopen via Startpagina
Ook kunnen bezoekers via Startpagina producten kopen. Leon Dekker vertelt aan Twinkle wat dit precies inhoudt: ‘Het gaat om kopen “via” Startpagina. Via de site gaan gebruikers naar verschillende webshops om producten te kopen en maken ze gebruik van de verschillende aanbiedingen van onze adverteerders.
‘Het is ook niet zo dat we direct nieuwe concurrenten opzoeken maar meer dat we samenwerkingen aangaan om onze gebruikers beter te bedienen. De nieuwe features zijn er om bezoekers te boeien en te vermaken. Maar tegelijkertijd bieden we onze partners hiermee toegang tot deze nieuwe gebruikersgroep.’
Startpagina.nl bestaat sinds 1998 en is sinds 2001 in handen van uitgeefconcern Sanoma en trekt maandelijks bijna 4 miljoen unieke bezoekers. De site was al die jaren een ‘linksite’ voor links naar externe websites over verschillende onderwerpen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Startpagina wil modern lifestyleplatform worden
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.