Twinkle | Digital Commerce

Foot Locker investeert in contentplatform

2019-09-26
1000562
  • [nieuws]
  • 0:56

Foot Locker zet verder in op contentmarketing. De sportkledingketen investeert 3 miljoen dollar in een nieuwe start-up genaamd NTWRK.

NTWRK is een mobile-videoplatform voor e-commerce en content en richt zich op jongeren. Het is een soort Home Shopping Network met aandacht voor samenwerkingen tussen topmerken als Nike, adidas, Puma en influencers en bekenden uit de jongerencultuur in ‘shoppable shows’, met onder meer aandacht voor limited edition-items. Kijkers kunnen via chat op de show en op elkaar reageren.

Experimentele activaties

NTWRK (in 2018 opgericht) en Foot Locker zullen op het platform in afleveringen aandacht besteden aan exclusieve producten, experimentele activaties door middel van originele content en toegang bieden aan ‘de grootste namen in de jeugdcultuur’, zo is in het persbericht te lezen.

Volgens Foot Locker-ceo Richard Johnson is de samenwerking met het contentplatform een voorbeeld van hoe zijn bedrijf nieuwe wegen inslaat om verder te groeien.

Niet de eerste investering

Het is niet de eerst investering die Footlocker in tech bedrijven doet. Zo investeerde het in februari 100 miljoen dollar dit jaar in Goat Group, een marktplaats voor authentieke sneakers.