Alimama, het marketingtechnologieplatform van Alibaba, heeft een indicator geïntroduceerd die het effect van geïntegreerde marketing op de aankoopintentie van consumenten kan volgen en meten. De ‘Alimama Purchase Intent Index’ werkt wel alleen binnen het ecosysteem van Alibaba.
Alimama's topvrouw Zhao Min vertelde op een persconferentie 17 september jongstleden dat het belangrijk is voor een cmo om de marketing-ROI te optimaliseren. Dus beter in kaart te brengen wat marketinginvesteringen opleveren. Deze indicator moet daarbij helpen.
Acht grote sub-indexen
De Alimama Purchase Intent Index wordt al een tijdje in bèta gebruikt. De index bevat acht grote sub-indexen waaronder een voor kijktijd, favoriete content en zoekopdrachten naar informatie in een bepaalde periode, schrijft Warc.
Voor de lange termijn
Hoewel de indicator dynamisch is en snel inzichtelijk kan maken wat de koopintentie is, is het niet zozeer bedoeld om het resultaat te meten van een marketingactiviteit of campagne, maar gaat het om het meten van effectiviteit van marketinginvesteringen op de lange termijn, aldus Zhao.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Alimama lanceert indicator om marketing-ROI te meten
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.