Twinkle | Digital Commerce

HelloFresh maakt voor het eerst winst

2019-08-13
1000562
  • [nieuws]
  • 1:08

De bezorger van maaltijdboxen maakte in het tweede kwartaal van dit jaar voor het eerst winst. Het bedrijf hoopt voor het hele jaar op een omzetgroei van 28-30 procent uit te komen.

HelloFresh draaide in het afgelopen kwartaal 37 procent meer omzet dan in dezelfde periode in het jaar daarvoor. De omzet bedraagt 437 miljoen euro. Het aangepast ebitda is 18,3 miljoen euro, in 2018 was er nog een verlies van bijna 4 miljoen euro.

De maaltijdbezorger meldt een positief resultaat voor de markt in de Verenigde Staten en in het internationale segment (onder meer België, Nederland, Duitsland, het Verenigd Koningkrijk, Frankrijk, Australië en China). Cijfers voor Nederlandse markt heeft het bedrijf niet bekendgemaakt.

Opgeschroefde ambities

Ceo Dominik Richter gaf in een toelichting op de cijfers aan dat hij denkt dat er grote kans is dat zijn bedrijf in 2019 op operationeel vlak winst kan boeken. De ambities worden opgeschroefd tot een winstmarge van 1 procent voor dit jaar, dit was oorspronkelijk min 1 procent. HelloFresh rekent voor dit jaar op een omzetgroei van 28 procent tot 30 procent.

De bezorger hoopt in het hele jaar 2019 meer dan 250 miljoen maaltijdboxen te bezorgen. In het tweede kwartaal van dit jaar bestelden 2,41 miljoen klanten samen 67 miljoen maaltijden.