Twinkle | Digital Commerce

Gall & Gall organiseert de Wilde Bezorgdagen

2019-07-12
1000562
  • 1:27

Wie van goede wijnen houdt, weet vast en zeker ook de weg naar Gall & Gall te vinden. Het aanbod is niet alleen mooi, maar met de vele acties ook buitengewoon betaalbaar.

Deze week geldt bijvoorbeeld de tweede fles voor de halve prijs voor maar liefst 1.600 actiewijnen, waaronder de Grand Cru Chanson Corton Vergennes 2014. Een stevige, witte bourgogne voor echte liefhebbers. Een ware topper.

Vorige maand had Gall & Gall weer eens de Wilde Wijn Dagen met speciale dagaanbiedingen: twee voor de prijs van een. Elke dag waren er nieuwe wijnen in de aanbieding. Alleen die dag. Een buitenkansje om de kelder weer eens goed aan te vullen met toppers. Dat is nog eens lekker stunten.

Spelregels

Online kon je alle actie-aanbiedingen bestellen. Maar Gall & Gall maakt het de wijnkoper niet eenvoudig. Je moest dan wel elke dag van de week een bestelling plaatsen voor de dagaanbieding. Dat waren de spelregels. Elke dag bestellen betekende ook elke dag leveren. Om de beurt kwamen PostNL en Dynalogic langs. Op dinsdag, woensdag, donderdag, zaterdag, zelfs zondag en maandag weer. Elke dag kwam er een bestelauto met weer een paar doosjes wijn. Verbaasde buren met gefronste wenkbrauwen: ‘Zo, u houdt ervan’.

Niet handig

Zo’n aanbieding is natuurlijk niet handig. Niet voor de consument, niet voor de bezorger en het is al helemaal niet handig voor de ‘bottom line’ van Gall.nl. Hebben ze bij de promotie-afdeling van Gall & Gall wel vooraf nagedacht over de ‘customer journey’ van de online wijnkoper? En over wat zo’n actie niet allemaal kost aan ‘gratis’ verzendkosten? Was het niet mooi geweest als al die wijn, in een keer, met een bestelauto kon worden geleverd? Al was het maar voor het klikmaat.