Er moet nog een grote slag worden geslagen op logistiek gebied wat betreft het vervoeren van verse boodschappen naar de consument. Dat gebeurt waarschijnlijk op korte termijn.
Dat voorspelde Tom Peeters, oprichter van online super Crisp vandaag tijdens E-commerce Live!. Volgens hem zijn verse producten wat logistiek betreft ‘raar’, aangezien ze vaak moeilijk te stapelen zijn en bijvoorbeeld koud of bevroren vervoerd moeten worden. ‘Daar gaan de komende tijd nog belangrijke slagen in gemaakt worden’, aldus Peeters.
Zoals Peeters, die ook online meubelverkoper Westwing oprichtte, in een eerder interview met Twinkle al aangaf: de pure player is er voor de consumenten die weekboodschappen doen. Voor dagelijkse boodschappen, of maaltijden, ziet hij dan ook vooralsnog geen ruimte bij Crisp: ‘Ik wil op dit moment niet competen met dat soort aanbieders. Die markt vind ik een race to the bottom.’
Groeigeld
Met die propositie: het bezorgen van verswaren, zes dagen per week, in heel Nederland, harkte Crisp de afgelopen periode al acht miljoen euro aan groeikapitaal op. Begin vorig jaar drie miljoen en vorige week nog vijf miljoen euro, van ongeveer dezelfde groep investeerders. Mede door dat kapitaal kon Crisp zijn assortiment de afgelopen tijd uitbreiden naar 1200 producten.
Lees ook: 'Online super Crisp doet het anders' (Twinkle 1 2019)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Crisp: ‘Nog grote uitdagingen in logistiek verswaren'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.