Twinkle | Digital Commerce

Online super Crisp haalt investering van 5 miljoen euro binnen

2019-06-18
1000562
  • [nieuws]
  • 1:27

Crisp heeft bij een nieuwe investeringsronde vijf miljoen euro opgehaald bij Nederlandse investeerders. De online supermarkt meldt daarnaast een vervijfvoudiging van het aantal actieve gebruikers van de supermarkt-app sinds de start in november 2018. Het aantal kleinschalige makers en kwekers dat via Crisp levert, is verdubbeld naar 360.

Nieuwe investeerder

Naast Robert van der Wallen met zijn investeringsmaatschappij Opportunity Partners (voormalig BrandLoyalty en sinds de start investeerder in Crisp) treedt in deze ronde ook nieuwe investeerder Alexander Ribbink (oprichter Keen Venture Partners en voormalig TomTom) toe tot de raad van commissarissen van Crisp.

Crisp is een supermarktnieuwkomer die het ‘anders wil aanpakken’: een ‘klein assortiment met verse en eerlijke producten’. Oprichter Tom Peeters zei in februari dit jaar tegen Twinkle: ‘Crisp is primair een plek voor verse weekboodschappen. We willen er niet alleen zijn voor de momenten dat je delicatessen eet, maar ook voor je gewone boodschappen. Het platform is gericht op mensen die misschien niet helemaal tevreden zijn met wat ze normaliter in een supermarkt kunnen krijgen, maar die ook niet altijd tijd hebben om stad en land af te reizen naar allerlei kleinschalige partijen om kwalitatief betere producten te kopen.’

Geen oneindige schaalvergroting

Volgens het supermarktmerk is ‘technologie er niet om mensen overbodig te maken of oneindige schaalvergroting te faciliteren, maar juist om kleinschaliger, lokaler en persoonlijker te zijn: in de inkoop, in het dagelijkse contact met klanten en bij het verpakken van hun bestellingen.’ De levering wordt grotendeels bij partners neergelegd en Crisp koopt rechtstreeks bij de boer of kweker in.

Lees ook het interview met oprichter Tom Peeters