De Chinese videoapp TikTok werkt aan een direct shopping-tool om grote adverteerders in staat te stellen direct vanuit de app te verkopen. Dit meldt de Financial Times.
De krant schrijft dat de app naar manieren zoekt om te verdienen aan zijn gigantische populariteit onder tieners. Met de app kunnen gebruikers 15-seconden videoclips met effecten maken en uploaden.
Zeer geïnteresseerd
Blake Chandlee, vice-president of global business solutions (en vroegere head of advertising van Facebook) is bezig met het opzetten van commerciële samenwerkingen met Amerikaanse merken. De krant citeert hem: 'Honderden, zo niet duizenden merken, zijn zeer geïnteresseerd is de gigantische groei en populariteit van de app.’
250-300 seconden per sessie
De gemiddelde TikTok-gebruiker besteedt in de app ongeveer 250 tot 300 seconden aan een sessie. Dat is bijna twee keer zoveel als de tijd die mensen op Instagram doorbrengen.
De Financial Times noemt TikTok geen conventioneel sociaal network waarbij de verschillende groepen gebruikers kunnen worden gesegmenteerd, maar ‘een dienst die videos aan zijn publiek toont’. Het is volgens de krant minder duidelijk wie die gebruikers zijn.
In november werd al bekend dat de app zich richting e-commerce beweegt, met onder meer het toevoegen van links naar verkooppagina's.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
TikTok werkt aan in-app aankopen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.