Jacco Oosterhof verlegde zijn aandachtsgebied binnen e-Luscious van de wijn naar de koffie. De internationale ambities zijn groot: ‘We willen naar tien landen in 2020.’
Dat zegt Oosterhof in opmaat naar zijn presentatie op het CrossBorder Event, op 3 oktober in Utrecht. E-Luscious is het bedrijf achter Wijnvoordeel.nl en andere wijnsites. Met Koffievoordeel, dit jaar winnaar van een publieksprijs bij de Shopping Awards, timmert het bedrijf ook in een andere drankcategorie aan de weg. Binnen én buiten Nederland.
Magento-migratie
Oosterhof: ‘Op dit moment zijn we actief in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk, met eigen operaties. Net als we eerder voor de wijn deden, hebben we in al die landen specifieke labels in de markt gezet.’ Zo kunnen Duitsers terecht op Kaffeevorteil.de en Fransen op Cafebonmarche.fr.
De sites worden op dit moment omgezet van Magento 1 naar Magento 2, aldus Oosterhof: ‘Voor Nederland en België is dat al gedaan. We hebben het bezoekers veel gemakkelijker gemaakt om door het assortiment heen te gaan. Dat kan met onze koffievinder in drie stappen, door de zetwijze, de intensiteit en de gewenste smaak te kiezen. Daar komen waarschijnlijk nog andere selectiecriteria bij, maar we hebben nu al superpositieve reacties gekregen.’
Op licentiebasis is Koffievoordeel ook actief in Denemarken en Tsjechië. Met Spanje wordt sinds kort de zevende markt ontgonnen, op een geheel andere manier. Oosterhof: ‘Daar zijn we begonnen met de site Welikecoffee.com, die draait op Lightspeed.'
Lightspeed
Volgens de business development director biedt de keus voor een ander platform de kans om de internationale koffietak snel door te ontwikkelen: ‘We zullen met e-Luscious nooit helemaal overstappen op Lightspeed, maar voor de koffie biedt dat nu wel de mogelijkheid om vaart te maken. Aan Welikecoffee.com werken we met een kleine geïsoleerde cel, een team van alleskunners. Ik hoef niet alles meer af te stemmen binnen de organisatie, omdat er elders geen dingen omvallen als wij wat veranderen. We kunnen zelf beslissen welke partners we bijvoorbeeld gebruiken, pionieren dus, en we kunnen ook foutjes maken. We hebben een stack ontwikkeld die we zo los kunnen laten op een ander land. Wendbaar moeten we zijn, tijd voor uitgebreide studies is er niet.’
CrossBorder Event
Op het CrossBorder Event vertelt Jacco Oosterhof over de keuzes die e-Luscious maakt om internationaal te expanderen in koffie. Twinkle organiseert het event, samen met Dexport, op donderdag 3 oktober. Op het programma staan ook sprekers van onder andere Amsterdenim, Bakker.com en Daelmans Stroopwafels. Ook DisQounts International, lijstaanvoerder van de CrossBorder Top 30, komt vertellen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Snel internationale meters maken in koffie’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.