Twinkle | Digital Commerce

Jacco Oosterhof verruilt Wijnvoordeel.nl voor moederbedrijf e-Luscious

2018-04-20
1000562
  • [nieuws]
  • 1:18

Jacco Oosterhof verruilt zijn positie als managing director van Wijnvoordeel.nl voor de rol van business development director bij moederbedrijf e-Luscious. De b2c-tak van Gilde Equity Management handelt onder meer in wijn en koffie.

Oosterhof, die in 2007 startte als business development manager e-commerce bij Wijnvoordeel.nl, tilde het bedrijf naar een internationaal handelsniveau en hielp onder meer bij de expansie van zusterbedrijf Koffievoordeel.nl. In zijn nieuwe functie ligt de focus vooral op het uitbreiden van de koffieverkoop van e-Luscious.

Groter dan Wijnvoordeel.nl

'Als we ergens voor gaan, deinzen we er niet voor terug om heilige huisjes omver te gooien', zegt Oosterhof in een uitgebreid interview in het nieuwste nummer van Twinkle. 'Wijnvoordeel is heel mooi gegroeid, maar ik heb toch een bepaalde voorliefde voor het ontwikkelen van nieuwe markten en producten', aldus de Friese directeur. 'Koffievoordeel staat nog niet in de Twinkle100, dus de doelstelling is om daar volgend jaar wél in terecht te komen. De markt voor koffie is nog veel groter dan die voor wijn, dus denk ik dat Koffievoordeel uiteindelijk groter wordt.'

Dozenschuivers

Gilde Equity Management nam moederbedrijf e-Luscious, de voormalige b2c-tak van Baarsma, in 2015 over. Volgens een schatting in de meest recente Twinkle100 ligt de jaaromzet van Wijnvoordeel.nl over 2016 rond de 29 miljoen euro. Koffievoordeel.nl, dat rond de 9,1 miljoen euro wordt ingeschaald, is actief in Nederland, België, Duitsland, Denemarken en Tsjechië. Beide bedrijven verkopen hun producten in hoge volumes en positioneren zich als prijsvechter in de markt.