Twinkle | Digital Commerce

Future Store Arnhem toont 45 innovaties

2019-06-14
1650928
  • [nieuws]
  • 1:17

Future Store Arnhem is klaar voor de start. Vanmiddag openen de deuren van de winkel van de toekomst. Online technieken worden offline ingezet.

‘Retail wordt technologisch gedreven, online en offline vloeien volledig in elkaar over, alle kanalen smelten samen. We laten zien dat de online KPI's ook offline beschikbaar zijn. En we tonen nieuwe vormen van beleving’, vertelt mede-initiatiefnemer Ger Boersma over de invite only winkel aan de Jansbinnensingel.

Van Boersma's hand verscheen twee jaar geleden het boek Retail in Oorlog, waarin hij wees op het doorslaggevende belang van data op de bedrijfsvoering van retailers.

No data, no business.

Innovaties

‘Alles wat ik in het boek heb benoemd, en zelfs nog veel meer, heb ik nu met mijn compagnons omgezet in ons pand in Arnhem’, aldus Boersma. Tot de lijst met innovaties behoren self-checkout en gezichtsherkenning, en – voor de winkelier – de mogelijkheid om artikelen af te prijzen via voice en het meten van de ‘instore paskamerconversie’.

VertilinQ

‘Het sterke van de Future Store is dat we alle applicaties aansturen vanuit één platform’, aldus Boersma. ‘Weg met de silo's in IT-land.’ Dat platform is VertilinQ en daar gaat de ondernemer mee de boer op. Met de winkel in Arnhem heeft Boersma nu ook een demonstratieruimte: 'We kunnen alle innovaties realtime laten zien, van dynamic pricing tags tot geavanceerde mogelijkheden met RFID.'

Ronde tafelgesprekken en workshops

In de Future Store Arhem, alleen dus op uitnodiging te bezoeken, zullen ook ronde tafelgesprekken en workshops met retailers worden georganiseerd.