Twinkle | Digital Commerce

Balr nu ook bij Brandfield

2019-06-13
1065599
  • [nieuws]
  • 0:57

Balr, het Nederlandse kledingmerk van een aantal (oud-)topvoetballers en internetondernemers, is sinds kort verkrijgbaar bij Brandfield.

Balr werd bedacht door de ex-profvoetballer Demy de Zeeuw. Andere aandeelhouders zijn Eljero Elia, die als voetballer onder contract staat bij een Turkse club, en de ondernemers Juul Manders en Ralph de Geus. Voetballer Gregory van der Wiel stapte vorig jaar zomer uit het bedrijf, dat toen net een tik op de vingers had gekregen van de ACM.

De Bijenkorf

Balr verkoopt zijn kledingstukken, schoenen en tassen op de eigen website, later werden daar andere (fysieke) verkooppunten aan toegevoegd. Het bedrijf sloot een samenwerking met de Bijenkorf voor de verkoop in zijn warenhuizen en op Bebijenkorf.nl.

Brandfield

Met Brandfield komt daar nu een online verkooppunt met een groeiend winkelportfolio bij:

De Twinkle100-speler opent in september de deuren van zijn vijfde winkel, oprichter en eigenaar Sebastiaan Monteban overweegt een franchiseconcept om sneller fysiek op te schalen.

Omzetambitie

Balr zag de omzet vorig jaar rond de 18 miljoen euro uitkijken (waarmee het Brandfield in omvang weinig ontloopt). De ambities van Balr liegen er niet om; in 2022 moet de 100 miljoen euro worden aangetikt.