Twinkle | Digital Commerce

Bestellen met Google Assistent mogelijk dankzij Thuisbezorgd

2019-05-29
1000562
  • [nieuws]
  • 1:12

Het is nu ook mogelijk om daadwerkelijk iets op de Nederlandse versie van Google Assistent te bestellen. Maaltijdbezorger Thuisbezorgd.nl werkt daarvoor samen met de spraakassistent.

Afrekenen in de Nederlandse spraakhulp is tot op heden nog niet mogelijk. Hoewel er sinds enkele maanden een Transactions-optie beschikbaar is die dat in theorie mogelijk zou moeten maken. Wie via Thuisbezorgd.nl middels Google Assistent iets bestelt, rekent af aan de deur.

Thuisbezorgd stelt zich bewust te zijn dat klanten tegenwoordig niet meer alleen hun smartphone of laptop gebruiken voor het bestellen. ‘Ze maken ook steeds meer gebruik van allerlei andere apparaten en technologieën.’

‘Wij zien dit als een natuurlijke ontwikkeling’, stelt cmo Maurine Alma. ‘Het is een goed voorbeeld van hoe moderne technologie het leven van mensen makkelijker maakt, nu en in de toekomst.’

Vooralsnog is het alleen mogelijk om favoriete maaltijden te bestellen. Consumenten hoeven daarvoor alleen de eerste keer hun adresgegevens en favoriete maaltijden door te geven. Vervolgens kunnen ze de opgegeven maaltijden bestellen.

Testen

Sinds de lancering van Google Assistent in Nederland, vorig jaar, zijn veel retailers druk bezig met het uitrpoberen van de technologie. Zo deed Twinkle100-aanvoerder bol.com vorig jaar een test met de spraakhulp. Hierbij konden klanten zoeken naar producten en om cadeauadvies vragen. ‘Wellicht wordt dat in de toekomst uitgebreid met echt winkelen of betalen, maar voor nu is het nog te vroeg om daar concreet over te zijn’, liet een woordvoerder destijds weten.