Albert Heijn adviseert zijn klanten nu ook via Messenger over wat voor een maaltijd zij klaar kunnen maken. De vraag ‘Wat eten we vandaag?’ wordt beantwoord door een chatbot van Allerhande.
Allerhande gaf al advies via verschillende andere kanalen, zoals een printmagazine, de website, in de app en WhatsApp. Nu komt daar een ‘gesprek’ via Messenger bij. De consument kan vragen wat hij zal eten, het recept van de dag inzien of chatten met de webcare van Albert Heijn.
Welke keuken?
Kiest hij voor ‘Wat zal ik eten’, dan stelt de chatbot hem een aantal vragen over welk soort gerecht (‘hoofdgerecht’, ‘nagerecht’, etc.) hij zoekt, in welke keuken hij trek heeft en hoe lang hij aan de slag wil zijn.
Ingrediënten bestellen
Vervolgens geeft Allerhande drie opties die de consument op Ah.nl kan inzien en waarvan hij de ingrediënten direct in zijn digitale winkelmandje kan plaatsen. Of hij gaat naar de supermarkt met het gemaakte lijstje.
Lees ook:
Albert Heijn gebruikt AR voor productscanner (24-7-2017)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Albert Heijn introduceert Allerhande-chatbot in Messenger
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.