Twinkle | Digital Commerce

‘Happiness is bij ons de core’

2019-05-10
1000562
  • [interview]
  • 1:28

De homepage van Goodiebox.nl opent met ‘Jouw maandelijkse verwenmoment’. Het bedrijf biedt een abonnement op een doos met vijf tot zeven beautyproducten.

‘Elke vrouw in Nederland in de watten leggen.’ Mieke Jansen, country manager Goodiebox Nederland is duidelijk over de missie van het van oorsprong Deense bedrijf. Abonnees krijgen elk maand een box die volgens haar niet alleen de inhoud van de producten vertegenwoordigt, maar ook ‘het moment van me-time en happiness wat we allemaal zo goed kunnen gebruiken. Goodiebox verrast elke maand weer; de inhoud en zelfs de datum van verzending blijft tot het laatst geheim om het surprisemoment zo optimaal mogelijk te houden.’ Members betalen maandelijks 19,95 euro. Jansen zegt scherp te zijn op feedback van leden. ‘Dat is de basis van innovatie: ingaan op wensen van je doelgroep en in samenwerking nog betere services en producten bieden.’

Goodiebox onderscheidt zich volgens de country manager van andere beautyboxen door onder meer hun onvoorwaardelijke liefde voor de leden: ‘Wij zien en behandelen members als onze beste vriendinnen. Happiness is bij ons de core. We bieden producten uit een kwalitatief hoog segment met een minimale waarde van 65 euro per box. Het zijn geen samples. De exclusieve merken die in onze box zitten zijn vaak nog niet zo bekend in Nederland. Ze hebben een nieuwe productlijn, of het zijn kleinere merken die wat meer bekendheid willen genereren. Dat kan via ons grote ledenbestand.’ De boxen worden verpakt in het hoofdkantoor in Kopenhagen. Van daaruit gaan ze naar een distributiecentrum in Nederland. Vervolgens worden de Goodieboxen met een pakketservice naar de abonnees gestuurd.

Het bedrijf maakt voor zijn bekendheid gebruik van social media, Google AdWords, tv-reclame en events als de Huishoudbeurs. De start-up heeft met behulp van investeerders al snel kunnen groeien. Winstgevendheid wordt pas over een paar jaar verwacht.