Twinkle | Digital Commerce

Online super Kazidomi strijkt neer in Nederland

2019-04-11
1000562
  • [nieuws]
  • 1:13

Kazidomi, een websuper die zich richt op het aanbieden van gezonde boodschappen, heeft een webshop in Nederland geopend. In Frankrijk en België is de shop inmiddels aardig van de grond gekomen.

In die landen heeft het bedrijf namelijk inmiddels als zo´n 10.000 abonnees. Middels een abonnementsmodel en het gezonde assortiment hoopt het bedrijf onderscheidend te zijn ten opzichte van andere online supers, die immers steeds vaker in ons land te zien zijn. Een abonnement kost honderd euro per jaar, maar daarmee krijgen klanten wel aanzienlijke kortingen op producten, van minimaal 20 procent en maximaal 50 procent. Producten kopen zonder abonnement kan ook.

Daarnaast belooft het bedrijf dat consumenten worden gecompenseerd als ze in één jaar tijd minder dan het aankoopbedrag van het abonnement (honderd euro) besparen. Bestellingen worden vanaf 49 euro gratis bezorgd. Daaronder kost het de consument 5 euro per zending. Deze wordt in twee dagen thuisbezorgd. Volgens het bedrijf wordt het assortiment geselecteerd samen met verschillende diëtisten, dokters en gezondheidsexperts.

Groeigeld

Naast een online super is Kazidomi ook een platform waarop klanten advies kunnen krijgen om een gezondere leefstijl aan te houden. De start-up, in 2016 opgericht, heeft in Frankrijk en België inmiddels zijn jaaromzet verviervoudigd en moest wegens de groei twee maal verhuizen naar een groter pand. Een jaar geleden haalde het bedrijf nog 450.000 euro aan groeigeld op. Begin dit jaar kwam daar nog eens een miljoen euro bij.