Twinkle | Digital Commerce

Kazidomi: healthfood met korting

2019-06-03
1000562
  • [interview]
  • 1:31

Met Kazidomi is er een nieuwe speler op de markt van gezonde voeding. De Belgische websuper belooft klanten die bewuster willen leven of last hebben van voedselallergieën, via een abonnement fikse korting op het gehele assortiment.

Tess Van Veer, ‘Kazidomi sales guru’ en verantwoordelijk voor de Nederlandstalige markt, omschrijft het aanbod van de webshop als ‘gezonde en kwalitatieve voeding, goed voor lichaam en milieu, goedgekeurd door diëtisten en artsen. Daarnaast bieden we onder meer huidverzorgings-, sport-, schoonmaak- en babyproducten.’ Lidmaatschap van de Kazidomi-community levert de klant korting op alle artikelen. ‘Daarmee onderscheiden we ons van de concurrentie’, zegt Van Veer. Lid worden kost weliswaar 100 euro voor een jaar, maar dat haal je er volgens de woordvoerster zo uit: ‘Je krijgt 20 tot 50 procent korting op de winkelprijs. Gemiddeld besparen onze abonnees zo’n 600 euro per jaar op hun boodschappen. En mocht je aan het eind van het jaar minder bespaard hebben dan je betaald hebt voor het lidmaatschap, dan betalen we het verschil terug.’

De pure player is sinds twee jaar actief in België en Frankrijk en opende onlangs een Nederlandse webshop. De organisatie heeft een centraal magazijn in Vilvoorde (Vlaanderen) van waaruit men Europa bedient. Het is voor Van Veer nog wel een uitdaging om consumenten het belang van een gezonde en duurzame leefstijl te doen inzien. Daartoe werkt Kazidomi samen met influencers en goeie doelen, geeft men lezingen en is men aanwezig op evenementen om contact te leggen met de consument. Voor de toekomst wordt er gewerkt aan ontwikkeling van eigen merkproducten om marges en brand awareness te verbeteren. ‘De bedoeling is dat 15 tot 20 procent van de catalogus uit Kazidomi-producten gaat bestaan.’ Daarnaast werkt het bedrijf aan verdere internationale uitbreiding, aan de ontwikkeling van een eigen app en aan verbetering van de UX.