Twinkle | Digital Commerce

‘Bol.com en Albert Heijn ’s lands sterkste retailmerken’

2019-04-05
1000562
  • [nieuws]
  • 0:46

Ahold Delhaize-dochters bol.com en Albert Heijn zijn wederom de sterkste retailmerken van Nederland. De Twinkle100-aanvoerder is voor het vijfde jaar op rij koploper.

Dat blijkt uit het meest recente Retail Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy, dat is gepubliceerd door RetailTrends. Kruidvat completeert de top-drie, die voor het derde jaar op rij hetzelfde eruit ziet. Nieuwkomer in de top-tien is dit jaar Gamma, dat na een daling vorig jaar de plek van Etos inneemt.

Het onderzoek selecteert de honderd belangrijkste retailers op basis van omzet. De merken worden op meerdere factoren onderzocht en op basis daarvan gerangschikt. Retailers die hoog staan genoteerd, onderscheiden zich door een goede prijs-kwaliteitsverhouding en goede aanbiedingen. Ook de uitstraling van personeel richting de klant is een winfactor.

Zowel Albert Heijn als bol.com vielen vorige week nog in de prijzen tijdens de Shopping Awards