Pure players hebben in februari 11,3 procent meer omzet geboekt dan diezelfde periode vorig jaar. De online omzet kwam in die maand 16,8 procent hoger uit.
Dat blijkt uit de gepubliceerde cijfers van het CBS. De online omzetgroei komt een fractie lager uit dan in januari, toen die groei nog 11,5 procent was.
Multichannel
De groei van multichannelers, retailers waarvan de online verkopen als nevenactiviteit geldt, ligt als gebruikelijk een stuk hoger. In februari steeg die omzet met 26,5 procent. Een maand eerder was die groei nog 21,6 procent. De omzetstijging van multichannelers kruipt dus weer langzaam richting oude waarden. Eind vorig jaar bijvoorbeeld was de groei nog 33,2 procent.
Bij fysieke winkels deden voornamelijk doe-het-zelfwinkels het goed in februari. Hun omzet nam toe met 9,8 procent. In januari was die groei nog 6,9 procent. Ook meubelwinkels zagen hun omzet fors toenemen met 7,2 procent.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Omzet webwinkels groeit 11,3 procent
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.