Twinkle | Digital Commerce

De Stiho Groep wint Intershop B2B Award

2019-03-29
1558849
  • [nieuws]
  • 1:21

De Stiho Groep, in 1926 begonnen als de Stichtse Houthandel (zie foto), is uitgeroepen tot winnaar van de Intershop B2B Award, voor Kruitbosch en Proforto.

De Intershop B2B Award werd vorig jaar voor het eerst uitgereikt, toen aan Zamro, de webshop voor gereedschap en technische onderdelen.

Vanavond haalde De Stiho Groep de juryprijs op. De Utrechtste groothandel in bouwmaterialen, hout en plaatmateriaal heeft in 2018 grote digitale stappen voorwaarts gezet. De jury rapporteert: ‘De koppeling van de site met de shop – sterke inspiratie in combinatie met transactie – is uitstekend. Het eigen development team (Sybrand's Place) heeft het management op subtiele wijze weten te betrekken bij de digitalisering. Het bedrijf realiseerde in 2018 een indrukwekkende omzetgroei, die volledig is toe te schrijven aan online.’

Klant beter in beeld

Kruitbosch, retailpartner voor fietsspeciaalzaken en bedrijfskledingverkoper Proforto waren ook genomineerd voor de Intershop B2B Award, maar zij zagen De Stiho Groep hogere ogen gooien bij de jury. Het keurkorps constateert over de hele linie dat online b2b-verkopers hun klant steeds beter in beeld krijgen. ‘Inspiratie en oriëntatie krijgen meer aandacht. Digital marketing staat scherper op de radar bij de zakelijke webwinkels. Zo zijn veel van hen ook actief op social media.’

Configurator

De configurator, waarmee de klant geholpen wordt bij het samenstellen van zijn product of het maken van zijn keuze, komt de jury in 2018 op steeds meer b2b-platformen tegen. Zij constateert onder andere ook dat er efficiënter wordt gewerkt. Dat is terug te zien in onder meer snellere levertijden. Daarnaast besteden b2b-webshops steeds meer aandacht aan retourprocessen.

Meer winnaars vind je in het dossier over de Shopping Awards 2019.