Twinkle | Digital Commerce

PostNL doekt bagagedienst op

2019-03-13
1000562
  • 1:00

Wegens succes haalde PostNL vorig jaar de bagageservice nog uit de testfase. Nu, een jaar later, trekt de post- en pakketvervoerder alsnog de stekker uit de dienst.

‘We vinden het erg jammer dat we gaan stoppen. We bedanken al onze klanten voor hun bestellingen en vertrouwen’, zo laat het bedrijf weten in een kort statement. PostNL stelt wel degelijk perspectief en toekomst te zien in de dienst, waarbij bagage van passagiers naar de luchthaven wordt gebracht, maar voor nu te kiezen voor andere prioriteiten. ‘We hebben de feedback en mooie woorden die we kregen erg gewaardeerd’, sluit het bedrijf het bericht af.

Twee varianten

In 2017 begon PostNL de service op proefbasis op Schiphol en Eindhoven Airport. Dat bleek dermate succesvol dat een jaar later werd besloten door te gaan met de bagageservice. Zo bleken passagiers het vooral te waarderen dat ze niet in de rij hoefden te staan voor hun bagage en ook niet met zware koffers hoefden te sjouwen. De service bestond uit twee verschillende diensten. De check-in service gold als totaalpakket waarbij bagage werd opgehaald en ingecheckt voor de reiziger. Bij de standaardservice werden de koffers alleen opgehaald.