Twinkle | Digital Commerce

Asos groeit door, maar voelt druk toenemen

2019-03-19
1000562
  • [nieuws]
  • 1:02

De Britse online modespeler Asos heeft in het eerste halfjaar van zijn huidige boekjaar 13 procent meer omzet geboekt.

In de Britse markt steeg de omzet met 14 procent naar omgerekend 562,3 miljoen euro. De rest van Europa is goed voor een groei van 12 procent. Juist in die markt voelt de online speler de hete adem van de concurrentie in de nek. Daar behaalde het bedrijf een omzet van 469,7 miljoen euro ‘maar Frankrijk en Duitsland, onze twee grootste markten, blijven een uitdaging’, aldus Nick Beighton, ceo van Asos in een verklaring.

Groei buiten thuismarkt

In totaal komt de omzet van de Asos Group in de eerste zes maanden van het boekjaar, dat bij Asos eindigt op 28 februari, uit op 1,128 miljard euro. Meer cijfers maakt het bedrijf over een maand bekend. Vorig boekjaar wist Asos nog 2,67 miljard euro aan kleding te verkopen, dat was een stijging van 26 procent. De winst nam vorig jaar toe van 90 miljoen naar 115,9 miljoen euro. De groei van Asos dankt het bedrijf voornamelijk aan de activiteiten buiten thuisland Groot-Brittannië.

Door de warme zomer vorig jaar moest Asos eerder zijn omzet- en winstverwachting voor het huidige boekjaar nog naar beneden bijstellen.