Carrefour zag de online verkoop van food vorig jaar met 30 procent stijgen, ter waarde van 1,2 miljard euro. De retailer wil dat bedrag tegen 2022 verhoogd hebben naar 5 miljard euro.
Het bedrijf is in België en Frankrijk bezig met het opzetten van duizenden 'Drives': pick-up punten waar consumenten hun online bestelde boodschappen kunnen ophalen. Daaronder bevinden zich zowel click-and-collect-locaties voor klanten die met de auto zijn als voor voetgangers.
Omzet en winst
De omzet van de Franse keten kwam vorig jaar uit op bijna 85 miljard euro, tegen een groei van zo'n 1,4 procent. De nettowinst bedraagt daarbij 802 miljoen euro; een stijging van 3,75 procent. Carrefour voert desondanks de bezuinigingen op: zo wordt het assortiment dit jaar met 15 procent teruggesneden, ook de winkeloppervlakte wordt naar beneden gebracht met 400.000 vierkante meter.
ShipTo
Eén van de groeipijlers van Carrefours online diensten is marktplaats ShipTo, dat een jaar bestaat en waar ook externe partijen food- en nearfood-artikelen aanbieden. ShipTo is onlangs uitgebreid in Brussel en levert inmiddels zeven dagen per week.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Carrefour verkoopt 30 procent meer boodschappen online
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.