Het verlies van HelloFresh is in het derde kwartaal van dit jaar met bijna 50 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Anderzijds is de omzet met 39,5 procent gegroeid.
De maaltijdbezorger, die begin dit jaar de verwachting uitsprak tegen deze tijd zwarte cijfers te schrijven, voerde zijn investeringen het afgelopen kwartaal zover op dat het verlies opliep naar 26 miljoen euro, een stijging van 49,4 procent ten opzichte van het derde kwartaal in 2017. De rode cijfers in de Verenigde Staten, waar HelloFresh inmiddels het merendeel van zijn omzet verdient, liepen zelfs op met 113 procent naar 18,2 miljoen euro.
De hoog uitgevallen investeringen waren onder meer nodig voor de overname van de Amerikaanse branchegenoot Green Chef, maar ook noemt de maaltijdbezorger de opening van een nieuw fulfilment center in Nederland als één van de kostenposten.
Orders en klanten
Ondertussen groeit het aantal klanten nog steeds in rap tempo: in de maanden juli tot en met september kwamen er in totaal 43,7 procent meer actieve bestellers bij. Het aantal orders steeg met 36,9 procent naar ruim 6,3 miljoen. Het gemiddeld aantal orders per klant blijkt echter gedaald met 4,8 procent, waarbij de gemiddelde orderwaarde tijdens dit kwartaal rond de 47,50 euro ligt.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Pieken en dalen bij HelloFresh
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.