Twinkle | Digital Commerce

Bol.com krijgt eigen gezicht door nieuw servicepunt

2017-07-03
1280720
  • 1:06

Bol.com test een nieuw soort servicepunt in drie Nederlandse Albert Heijn-supermarkten. De desk wordt bemand door klantenservicemedewerkers van de pure player, zodat klanten nu direct contact hebben met bol.com, in plaats van een Albert Heijn-werknemer.

De servicepunten in Amsterdam, Den Haag en Hoofddorp hebben een aantal extra diensten ten opzichte van de negenhonderd andere balies bij Albert Heijn in Nederland en België. Zo kunnen klanten hun gekochte product direct uitpakken en testen, kunnen zij artikelen retourneren zonder deze eerst online aan te melden en kunnen verkopers van tweedehands items hun pakjes gemakkelijk verzenden.

Cadeauservice
Ook is er een gratis cadeauservice waarbij een servicemedewerker het artikel inpakt en vanaf 17 juli  is er de mogelijkheid om ter plaatse een order af te rekenen. De openingstijden van de servicedesks zijn veelal gelijk aan die van de supermarkten waarin ze te vinden zijn. In Hoofddorp is de balie enkel bemand tijdens de populairste winkelmomenten.

Achteraf betalen in winkel
Bol.com koestert al langer de wens om orders pas bij het servicepunt af te rekenen. Deze stap zag de lijstaanvoerder van de Twinkle100 in 2013 al als uitbreiding van de samenwerking met Albert Heijn. Eerst werd echter werk gemaakt van een same day ophaaldienst Vandaag Ophalen en same day delivery aan huis Vandaag Bezorgd.

Lees ook:
Daniel Ropers neemt afscheid van bol.com: ‘Een ambivalent gevoel’ (27-6-2017)