Twinkle | Digital Commerce

Carrefour start digitale marktplaats met personal shopper

2018-07-20
980550
  • [nieuws]
  • 1:05

Carrefour lanceert een nieuwe mobiele applicatie waarmee gebruikers boodschappen kunnen doorgeven die binnen 90 minuten geleverd worden. De supermarkt, die al een online marktplaats runt, sluit binnenkort ook andere retailers op 'ShipTo' aan.

Het boodschappenassortiment van de app kent dezelfde prijzen als in de winkel; de consument betaalt daarnaast vijf euro vervoerskosten aan de koerier. Carrefour heeft een vast koeriersteam klaarstaan om de orders direct te verwerken.

Via de app kunnen consumenten met de aangewezen bezorger chatten, productfoto's uitwisselen en de bestelling aanpassen. Ook ontvangen ze de realtime locatie en status van hun order. Carrefour-klanten kunnen zichzelf ook als koerier opgeven.

Digitaal winkelcentrum

Carrefour transformeerde zijn online platform een jaar geleden naar een digitale marktplaats. 'ShipTo is als het ware een digitale marketplace waar consumenten binnenkort ook anderen aankopen - naast die bij Carrefour - via de personal shopper zullen kunnen laten doen', belooft de supermarktketen. 'Een digitaal winkelcentrum, zeg maar.'

ShipTo start in het Vlaamse Knokke-Heist en komt binnenkort beschikbaar bij twee grote Carrefour Markets, die een online assortiment van 10.000 sku's realiseren. Carrefour is van plan de personal shopping-app nog dit jaar in 18 van zijn Belgische vestigingen te introduceren.