McDelivery, de bezorgservice van McDonald's, is in steeds meer landen beschikbaar. In Nederland verzorgt UberEATS de online bestellingen en de betaling daarvan; ondertussen werkt McDonald's aan een betaalfunctie die geïntegreerd is in zijn eigen app.
Momenteel test de fastfoodketen het betalen via de eigen mobiele applicatie middels een pilot in het Duitse München. Wanneer de resultaten daarvan als positief beoordeeld worden, komt de betaaloptie beschikbaar voor het brede publiek.
De integratie van een betaaloplossing in zijn eigen mobiele applicatie kan diverse deuren openen voor de fastfoodketen: zo komen mogelijkheden tot cross-selling en up-selling dichterbij.
Van scepsis naar sponsor WK
In Nederland bezorgt McDonald's zijn Big Macs en andere versnaperingen, zoals koffie en ontbijtproducten, sinds een jaar in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Den Haag. Daarmee heeft de keten een draai gemaakt ten opzichte van het verleden; eerder liet McDonald's zich juist negatief uit over het thuisleveren van zijn burgers en frietjes. ‘Het bezorgen van producten heeft naar onze overtuiging een negatieve impact op de kwaliteit’, klonk het destijds.
Het bedrijf nam, na aanvaringen met externe bezorgdiensten, het heft in eigen handen en zet tegenwoordig flink in op de promotie van zijn thuisbezorgoptie: zo zien we McDelivery momenteel wereldwijd op de beeldbuis als sponsor van het WK Voetbal.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
McDonald's haalt betaalfunctie naar eigen app
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.