Twinkle | Digital Commerce

Dit Nederlandse bedrijf profiteert van Belgisch WK-succes

2018-07-06
1000562
  • 1:01

Nu Nederland - alweer - niet aanwezig is op een grote eindronde, lopen webwinkels en andere bedrijven veel inkomsten mis. Toch geldt dat niet voor elk bedrijf.

Buurland België is namelijk wél aanwezig op het WK en speelt vanavond de kwartfinale tegen Brazilië. Langzaam begint ook bij onze zuiderburen de WK-gekte los te barsten en dat betekent goed nieuws voor het Woerdens Badge Direct. Het bedrijf in voetbalmerchandising zit achter de officiële fanshop van de Rode Duivels en profiteert van het Belgische succes, vertelt buying manager Paul Vos aan RTLZ. 'Nu Nederland geen deel uitmaakt van het WK, is dat voor ons toch een mogelijkheid.'

Rode shirtjes en trainingspakken

Middels de website van de Belgische voetbalbond en voetbalshop.be zijn er volgens Vos inmiddels 40.000 shirtjes en trainingspakken verkocht. Populairste namen? Eden Hazard, Romelu Lukaku, Dries Mertens, Kevin De Bruyne en Michy Batshuayi.

'Down to earth'

Ondanks de populariteit van de Belgen, loopt de verkoop anders dan hier. 'In België zijn ze iets meer down to earth. Tot nu toe zijn ze wel wat sceptisch geweest, maar dat is nergens voor nodig. Ze spelen goed.'

Lees ook 'Rages komen tegenwoordig amper nog voor' (Twinkle 25-05-2018)