Twinkle | Digital Commerce

Shopfunctie in Instagram Stories

2018-06-13
1000562
  • 0:56

Vanaf morgen is het voor consumenten mogelijk om producten vanuit Instagram Stories te kopen. Instagram stelt bedrijven in staat om producten aan te bieden in de applicatie.

De functie is al langer beschikbaar in Instagram zelf, maar nog niet in het populaire Instagram Stories. Hierbij kunnen gebruikers een reeks foto's en video's plaatsen, die een dag blijven staan.

De shopping links zijn zo populair dat Instagram de functie nu in Stories beschikbaar maakt. Verschillende retailers, zoals Adidas en Hugo Boss, gaan de functie aanbieden en kunnen een directe link naar hun product plaatsen in de feature. Hierdoor schaffen klanten de producten direct aan, zonder de applicatie te sluiten. Volgens de Facebook-dochter gebruiken 300 miljoen mensen dagelijks Instagram Stories. Een derde van de meest populaire verhalen komt van bedrijven.

Betaaloptie

Vorige maand nog meldde TechCrunch dat Instagram bezig was een betaalfunctie toe te voegen aan de applicatie. Het platform heeft een optie toegevoegd om een betaalmiddel, zoals creditcard of bankkaart, te koppelen aan de app. Volgens Instagram is het daarmee voor een select gezelschap mogelijk om bijvoorbeeld restaurants te boeken.