H&M is blij met de verkoopresultaten via Tmall, waar de kledingketen sinds enkele maanden zijn merken aanbiedt. De omzet in China is aanzienlijk hoger.
H&M is geen nieuwkomer op de Chinese markt: sinds 2007 verkoopt het bedrijf er via fysieke winkels, de eigen webshop opende in 2014. Eerder deze week uitten Nederlandse retailers in het FD nog hun frustraties over de verkoop in China, die aardig wat haken en ogen kan meebrengen.
Hobbels
De Zweedse discounter publiceerde vandaag cijfers van het tweede kwartaal. Een pittige periode, zoals H&M zelf al voorzag; ondanks een lichte omzetstijging van 2 procent naar 60,5 miljard Zweedse kroon (5,8 miljard euro) zakte de nettowinst ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder, vanwege overtollige voorraden en aanpassingen aan het logistieke netwerk. Daardoor kreeg onder meer de online verkoop in Scandinavië een knauw.
Pijlen op online
Verder maakt het bedrijf bekend nog dit jaar 390 winkels te openen en 150 te sluiten. Een aanzienlijk deel - zo'n 45 procent - van nieuwe investeringen wordt gestoken in de e-commerce afdeling, waar H&M al een tijdje stevig op inzet.
Discountplatform Afound
Afound, H&M's online discountplatform dat twee weken geleden in Stockholm de fysieke en online deuren opende, is volgens de moderetailer 'zeer succesvol'. Afound is de derde nieuwe titel van H&M in korte tijd en volgde vlak na de introductie van Arket en /Nyden.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
H&M krijgt 'tientallen miljoenen' bezoekers via Tmall
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.