Albert Heijn pakt voedselverspilling aan met een nieuw initiatief: Laatste Kans Koopjes. Klanten krijgen via de AH-app voortaan eerder inzicht in producten met een korte houdbaarheid en hoge korting.
Nederlanders gooien jaarlijks gemiddeld 33 kilo voedsel per persoon weg. Albert Heijn wil dit terugdringen door technologie slimmer in te zetten. Het nieuwe concept bundelt vier bestaande initiatieven – AH Overblijvers, Groente & Fruitzakje, Dynamisch Afprijzen en Brood van Gisteren – in één overzicht in de AH-app. Producten die bijna over datum zijn of uit het assortiment verdwijnen, krijgen extra korting die kan oplopen tot 70 procent.
Via de app zien klanten per filiaal welke afgeprijsde producten beschikbaar zijn en wat de actuele korting is. Volgens Albert Heijn leidt deze aanpak naar verwachting tot een 25 procent hogere verkoop van afgeprijsde artikelen. Daarmee denkt de supermarkt meer dan 5 miljoen kilo voedsel te besparen.
Richting halvering in 2030
Laatste Kans Koopjes sluit aan bij de ambitie van Albert Heijn om voedselverspilling in 2030 met 50 procent te verminderen ten opzichte van 2016. De actie is vanaf 8 september zichtbaar in de app en herkenbaar in de winkels via een speciale sticker.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Albert Heijn introduceert 'Laatste Kans Koopjes' tegen voedselverspilling