Twinkle | Digital Commerce

Nieuw merk H&M start online in 18 Europese landen

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 1:04

Arket, het achtste merk van H&M, krijgt deze zomer in achttien Europese landen een eigen webshop. H&M wil met het nieuwe label artikelen van 'hoge kwaliteit met een lange levensduur en een betaalbare prijs' bieden.

In Londen, Brussel, Kopenhagen en München komen ook stenen winkels van Arket. De collectie bevat kleding voor heren, dames en kinderen, maar ook een afdeling met huishoudartikelen. In de fysieke winkels plant H&M een café in Nordic Kitchen-stijl.

Blank papier
Arket, dat 'vel papier' betekent, 'relateert aan onze oorsprong in de Noorse traditie van functioneel en duurzaam ontwerp en symboliseert een blank vel papier, het gevoel van optimisme en potentie dat we voelden toen we dit merk ontwierpen', verklaart creatief directeur Ulrika Bernhardtz in een persbericht.

Online groei
In totaal telt de H&M-groep nu meer dan 4400 winkels in 65 landen. Het afgelopen kwartaal zag de modeketen zijn omzet stijgen met zeven procent naar 570 miljoen euro. Alle merken van H&M beleven een 'sterke en winstgevende online groei', aldus het bedrijf. In de eerste helft van dit jaar staat de opening van webwinkels in Turkije, Taiwan, Hong Kong, Macau, Singapore en Maleisië op het programma.