Met de feestdagen in aantocht wil Thuiswinkel.org consumenten bewuster maken van veilig online shoppen.
Meer dan een miljoen Nederlanders kochten in 2024 iets bij een onveilige webshop. Omdat nepwebshops nauwelijks nog van echte te onderscheiden zijn, start Thuiswinkel.org de campagne ‘Neem geen risico. Check het logo’. Doel is om consumenten te helpen aankoopfraude te voorkomen, juist in drukke periodes als Black Friday en de decembermaand.
De campagne draait om het Thuiswinkel Waarborg-logo. Dat biedt zekerheid: webshops met dit keurmerk worden jaarlijks gecontroleerd op wetgeving, veiligheid en financiële stabiliteit. Volgens algemeen directeur a.i. Paul Nijhof vraagt de grote keuzevrijheid van consumenten ook om meer alertheid: ‘Fraudeurs worden slimmer. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is dat vaak ook zo.’
Praktische tips voor consumenten
De campagne biedt naast logo-check ook andere handvatten om nepwebshops te herkennen. Denk aan het controleren van onlogische urls, opvallende prijzen en bedrijfsgegevens.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Thuiswinkel.org lanceert campagne tegen aankoopfraude