Zara heeft de deuren geopend van een 4.500 vierkante meter tellend filiaal in Londen, dat online en offline shoppen op allerlei manieren met elkaar laat versmelten.
Daarbij is een geautomatiseerde click & collect-optie een belangrijk onderdeel. In de winkel staan twee onbemande ophaalpunten, waarbij klanten met een toegestuurde pin- of QR-code hun order kunnen opzoeken. Een robot levert de bestelling vervolgens aan vanuit een opslagruimte die tot 2.400 pakketten kan herbergen. Aan de definitieve lancering van de hybride modewinkel ging een proefperiode met een pop-up store vooraf.
Uitzoeken en betalen
Winkelende klanten kunnen daarnaast tijdens het oriëntatie- en aankoopproces gebruikmaken van in-store tech: zo zijn er speciale passpiegels die met behulp van augmented reality outfits laten zien op basis van een kledingstuk dat klanten in hun handen hebben. Het systeem herkent de artikelen op basis van RFID-techniek. Betalen kan bij medewerkers via iPads of in de self-checkout, maar ook via de mobiele applicatie van Zara of via die Inwallet, de betaalappplicatie van Zara-moeder Inditex.
AR-applicatie
De van oorsprong Spaanse moderetailer biedt zijn klanten sinds vorige maand ook een speciale AR-applicatie. De gebruiker daarvan krijgt, door de smartphone op een speciale code in een Zara-winkel, -website of verpakking te richten, virtuele modellen te zien die shopadvies geven en outfits tonen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Hybride Zara-shop opent deuren
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.