Twinkle | Digital Commerce

Heineken gaat zelf koud bier bezorgen

2018-05-28
1000561
  • 1:17

Heineken is een pilot gestart waarbij het zelf ijskoud bier bezorgt. De bierbrouwer heeft een applicatie gelanceerd: Heineken NOW.

In de applicatie Heineken NOW kun je verschillende six-packs bestellen, zoals Heineken 0,0 of een twist-off fles, allemaal gekoeld (2 a 5 graden) geleverd. De bestelde pakketten worden geleverd door bezorgplatform TringTring. De bezorgtijden van Heineken NOW zijn dagelijks van twee uur 's middags tot 's avonds laat. Op dit moment is Heineken NOW alleen nog beschikbaar in Amsterdam. De pilot wordt later uitgebreid. De applicatie is te downloaden in de App Store of in de Google Play Store.

Vaste plek in thuisbezorgen

Naast Heineken NOW is er nog een manier om als consument koud bier van Heineken te bestellen: via Deliveroo of Thuisbezorgd.nl. De service Heineken NOW is onderdeel van deze platformen. Vorig jaar nog gaf Heineken aan in gesprek met Deliveroo en Thuisbezorgd.nl te zijn over een vaste plek in de markt voor het thuisbezorgen. In gesprek met Twinkle zei Alexander Cramer, e-commerce manager bij Out of Home, het volgende over de gesprekken. 'Wij brengen onze kennis over bieren en onze marketing mee en zijn zo in staat om samen met hen snel nieuwe - digitale - initiatiatieven te lanceren. Denk bijvoorbeed aan een shop-in-shop binnen het platform van delivery partners.'

Food & E-commerce
Tijdens het Food & E-commerce congres, dat Twinkle op 5 juni organiseert met Distrifood, hoor je meer over de ontwikkelingen op het gebied van voedsel en e-commerce. Op het programma in Utrecht staan onder andere Plus, Picnic, GfK, bol.com, Wijnvoordeel en Stockon.