Urban Outfitters biedt sinds deze maand naast assortiment van het eigen merk ook artikelen van externe verkopers. De retailer in lifestyle producten versnelt zijn digitale ontwikkeling daarnaast door het introduceren van nieuwe betaalmethoden.
In het eerste kwartaal van dit jaar wist Urban Outfitters zijn omzet op te trekken naar 855 miljoen dollar, daarvan houdt het bedrijf 41 miljoen dollar winst over, meer dan een verdriedubbeling ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De helft van de totaalomzet komt voort uit het online verkoopkanaal.
Digitalisering
Reden te meer voor Urban Outfitters om daarin te investeren: naast een verbreding van zijn aanbod met behulp van derde partijen laat de retailer zijn klanten in de Verenigde Staten betalen met Apple Pay en Afterpay. In zijn fysieke winkels experimenteert Urban Outfitters, net als steeds meer andere retailers, met een self-checkout optie.
Nederland
In ons land is de retailer met name fysiek vertegenwoordigd: liefhebbers kunnen terecht in vestigingen in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam. De webwinkel van Urban Outfitters is tot op heden alleen nog in een Engels-, Frans- en Duitstalige variant beschikbaar.
@Redactie: Het gaat hier om het Australische, en beursgenoteerde, Afterpay. Niet te verwarren met het Nederlandse bedrijf, dat zaken doet in Nederland en Belgie. https://www.afterpay.com/index
Correct, dank voor de aanvulling!