Twinkle | Digital Commerce

Albert Heijn ziet zichzelf als maaltijdbezorger

2018-05-28
1000562
  • [nieuws]
  • 1:34

Albert Heijn breidde zijn maaltijdbox-aanbod deze maand uit; een logische vervolgstap is het thuisbezorgen daarvan, vindt topman Wouter Kolk. Bereiding en bezorging zou de Zaanse grootgrutter uitbesteden aan derde partijen.

Dat zegt Kolk in een interview met Het Parool. 'Als iemand dit kan doen, dan zijn wij het wel', aldus de ceo. Concrete plannen of een termijn verbindt Kolk niet aan de suggestie, maar hij 'ziet dat in de toekomst wel gebeuren'.

Voedingswaarde Dashboard

Naast het voornemen in te stappen in de thuisbezorgmarkt presenteert de supermarktketen een nieuwe website voor bonuskaarthouders, die inzicht geeft in de voedingswaarden van het volledige assortiment op ah.nl en dat van zijn fysieke winkels. Het 'Voedingswaarde Dashboard' gaat in juni live.

Boodschappenbezorging

De bezorging van zijn boodschappen houdt Albert Heijn in eigen beheer. Sinds vorig jaar kunnen zijn klanten overal in Nederland gebruikmaken van de Bezorgbundel. Met bezorgdienst Superbuddy experimenteert de super in Rotterdam ook met twee-uurslevering onder de naam Rappie; de pilot met flitsbezorging vanuit een Amsterdamse Ah To Go-vestiging mislukte, onthult Kolk.

Maaltijdpartner Bidfood

Een mogelijke bezorgpartner voor warme maaltijden heeft Albert Heijn al binnen bereik: b2b-leverancier Bidfood, tot vorig jaar bekend als DeliXL. Gelijktijdig met zijn naamsverandering transformeerde de groothandel in 2017 zijn online platform in een horeca-marktplaats en sloeg de vleugels uit als 'digitale verbinder'. De samenwerking met Albert Heijn intensiveerde, ook beleveren beide bedrijven sindsdien samen de zorgmarkt. Of Bidfood concrete plannen heeft voor maaltijdbezorging samen met Albert Heijn, kan het bedrijf nog niet bevestigen.

Lees ook:
- 'Appie Tomorrow': Albert Heijn over 2025' (23-05-'18)

- 'Ahold Delhaize zet in op kookdozen' (07-05-'18)

Food & E-commerce
Tijdens het Food & E-commerce congres, dat Twinkle op 5 juni organiseert met Distrifood, hoor je meer over de ontwikkelingen op het gebied van voedsel en e-commerce. Op het programma in Utrecht staan onder andere Plus, Picnic, GfK, bol.com, Wijnvoordeel en Stockon.