Twinkle | Digital Commerce

Carrefour wil dat meer klanten boodschappen voor elkaar bezorgen

2018-05-24
1000562
  • 1:07

In navolging van Colruyt met zijn Apporto-app wil nu ook Carrefour dat klanten in thuisland Frankrijk boodschappen voor elkaar gaan bezorgen. Dat vertelt secretaris-generaal Geoffrey Gersdorff in een interview aan De Standaard.

In het gesprek stelt Gersdorff dat de retailer binnenkort in Frankrijk consumenten gaat inschakelen bij het bezorgen van boodschappen, een opkomende vorm van social shopping. 'In Roemenië zien we dat consumenten elkaars boodschappen thuis brengen. Het is er razend populair. Dat gaan we hier ook introduceren. De retailer die de klant op de eenvoudigste manier, digitaal, of via de fysieke winkel, laat shoop, waarbij alles natuurlijk in elkaar overvloeit, zal winnen.'

Koerswijziging

In het interview gaat Gersdorff verder in op de dit jaar ingezette koerswijziging van Carrefour, namenlijk een verstevigde focus op online. 'Alle producten die je op onze website vindt, ook non-food, zal je in je buurtwinkel kunnen afhalen.' Carrefour wil de komende jaren 2,8 miljard euro investeren in zijn online divisie.

Colruyt

Eerder dit jaar kondigde de Belgische super Colruyt al de lancering aan van zijn peer-to-peer applcatie Apporto. De retailer wil daarmee consumenten boodschappen voor elkaar laten doen. De Apporto app verbindt consumenten met elkaar en voegt boodschappenlijstjes samen voor de vrijwillige shoppers.

In Twinkle 6, die verschijnt op 19 juni, lees je meer over de ontwikkelingen op het gebied van social shopping.