De Bijenkorf verwelkomde het afgelopen jaar met name online meer bezoekers: dat aantal steeg met 24 procent, tegenover 2 procent extra klanten in zijn winkels.
Het warenhuis noemt zijn webshopactiviteiten opnieuw 'winstgevend' en spreekt van een 'sterke online groei'. Het zojuist gepubliceerde jaarrapport van De Bijenkorf vermeldt een online omzetstijging van 32 procent over 2017; net iets sterker dan de 29 procent online omzetgroei die het bedrijf noteerde bij het opmaken van de balans van het eerste halfjaar.
In totaal nam de jaaromzet in 2017 toe met 12 procent. De opbrengst van fysieke winkels groeide eveneens, hetzij met 8 procent minder hard dan het online verkoopkanaal.
Investeringen
In het afgelopen jaar stak de Bijenkorf een aanzienlijke som groeigeld 'vanuit de eigen operationele kasstroom' in zijn winkels en webshop. Belangrijk voor de online verkopen was in 2017 de introductie van gratis verzending in Nederland en België, zonder minimale orderwaardedrempel. Leden van het ShippingPlus-abonnement kunnen daarnaast sindsdien kosteloos gebruikmaken van de PostNL-optie om bestellingen op afspraak te laten bezorgen.
Dc's samenvoegen
Onze kracht is dat we continu vernieuwen en zo onze klanten blijven inspireren en verrassen. We investeren in merken, service en winkelbeleving', zegt ceo Giovanni Colauto. Hij refereert daarnaast aan het samenvoegen van de twee distributiecentra van de Bijenkorf, om zo de online en winkelvoorraad samen te voegen: 'Door het houden van een centrale voorraad kunnen we het serviceniveau verder verbeteren.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online jaaromzet de Bijenkorf stijgt met een derde
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.