Positieve omzetcijfers voor De Bijenkorf, met name in het online segment: de webwinkel bracht in de eerste helft van 2017 29 procent extra inkomsten in het laatje.
Het aandeel van de 'goed winstgevende' webshop in de totaalomzet van het warenhuis groeide afgelopen jaar harder dan dat van elk ander verkoopkanaal van de warenhuisketen, bevestigde ceo Giovanni Colauto enkele maanden terug. Onderaan de streep noteert De Bijenkorf 17 procent groei in de eerste zes maanden van 2017. Het aantal winkelbezoekers nam toe met 4 procent, waardoor de filialen 14 procent meer verdienden.
Gratis bezorgen
De ceo sprak in mei eveneens zijn voornemen uit webshopbestellingen gratis te verzenden; dat voornemen werd deze maand van kracht. Iedere webshopklant met een Bijenkorf-account ontvangt vanaf nu zijn orders, zowel overdags als 's avonds, gratis thuis. Leden met een ShippingPlus-abonnement kunnen daarbij ook gebruikmaken van PostNL's nieuwe optie om te bezorgen op afspraak.
Honing bij De Bijenkorf
In de webshop van De Bijenkorf is sinds juni ook een eigen food-lijn te vinden, evenals in de fysieke vestigingen. Onder de noemer 'Food Stories' kunnen consumenten onder meer terecht bij het warenhuis voor honing, thee, koffie, olie, azijn, jam, curd, koekjes, champagne, wijn en bier. Daarbij werkt De Bijenkorf samen met lokale producenten.
Lees ook: 'Cor Molenaar over De Bijenkorf: 'Dit is wat klanten willen' (08-05-'17)
Mooie stap, goede cijfers! Wat ons betreft ook een logisch gevolg van de professionele aanpak van de webwinkel.