Fysieke retailers die daarnaast online verkopen zien hun internetomzet hard groeien. Afgelopen september boekten ze gemiddeld bijna 31 procent meer webomzet dan in dezelfde maand een jaar geleden.
Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vandaag. De totale Nederlandse detailhandelsbestedingen namen in september met 5,8 procent toe, dankzij een combinatie van hogere verkoopvolumes (plus 4,4 procent) en licht gestegen prijzen.
Het gaat goed met de detailhandel, september zorgde voor een nieuwe piek:
Online omzetgroei
Het CBS rapporteert een online omzetgroei van 23,5 procent ten opzichte van september vorig jaar. De zogenoemde ‘multi-channelers’, winkeliers voor wie online verkoop een nevenactiviteit is, boerden het best. Zij realiseerden de genoemde 31 procent groei, terwijl ‘webwinkels’ – zij verkopen primair online – een plus van bijna 19 procent noteerden in september.
Multi-channelers dit jaar elk kwartaal sterker
Dankzij de ijzersterke septembermaand werd het derde kwartaal afgesloten met een gecombineerde online omzetgroei van 20,8 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Ter vergelijking: de groei in het eerste en tweede kwartaal kwam uit op respectievelijk 15,6 en 20,4 procent. Ook in die periodes van het jaar lieten multi-channelers de sterkste online omzetgroei zien.
Lees ook: CBS: 'Omzetgroei multichannelers hoogste in jaren' (4 september 2017)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
CBS: 31 procent online omzetgroei voor ‘multi-channelers’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.