Albert Heijn werkt aan een mobiele applicatie waarmee klanten in zijn winkels de weg naar een gewenst product kunnen vinden. Begin mei start een test in een filiaal in Hoogvliet.
De supermarktketen ontwikkelt de nieuwe app in samenwerking met Philips en Aisle411. 'De winkel is digitaal nagebouwd als plattegrond, en daarop navigeer je met een blauwe stip naar het item dat je zoekt. Denk aan Google Maps, maar dan indoor', legt een woordvoerder uit aan Distrifood.
Online en offline
Met de pilot brengt Albert Heijn de behoeftes van zijn klanten op het gebied van navigatie in kaart. Via zijn applicaties integreert de super online elementen in zijn stenen winkels. Andersom gebeurt dat in Rotterdam en Den Haag, waar getest wordt met verwijzingen naar ah.nl bij de schappen en het bieden van diensten voor online verkoop bij de klantenbalie. Ook verschijnen in de zomer de eerste kassaloze vestigingen in geselecteerde Ah to go-locaties.
Laat ze eerst maar eens beginnen met de Appie en Zelfscannen in 1 app terug te brengen. Terwijl ik er toch over bezig ben: waarom "streep" je niet gewoon de boodschappen af in je lijst wanneer je deze scant?