Twinkle | Digital Commerce

Otto Group ziet e-commerce omzet met 10,9 procent toenemen

2018-03-06
1000582
  • [nieuws]
  • 0:57

Het Duitse Otto Group zag zijn e-commerce omzet over het afgelopen boekjaar, eindigend op 28 februari, naar eigen schatting met 10,9 procent toenemen tot 7,76 miljard euro.

In zijn thuismarkt zette het bedrijf, na Amazon de grootste e-tailer bij onze oosterburen. ongeveer 5,4 miljard euro om. Een groei van 10,2 procent ten opzichte van het vorige boekjaar, toen die omzet nog 4,92 miljard euro was.

'Strategie effectief'

'We zijn erg tevreden over deze dynamische verkoopontwikkeling', meldt vice-voorzitter van de raad van bestuur Dr Rainer Hillebrand. 'De resultaten tonen duidelijk aan dat onze strategie effectief is en dat de weg die we hebben gekozen de juiste is.'

Eén van de drie

Otto is, na Amazon, het op een na grootste e-commerce bedrijf in Duitsland. Samen met Zalando zijn de drie spelers goed voor 44 procent van de online verkopen door de Duitse top-100 e-commerce spelers.