Twinkle | Digital Commerce

HelloFresh ziet verlies steeds verder afnemen

2018-03-21
1000562
  • [nieuws]
  • 1:22

Maaltijdbezorger HelloFresh hoopt snel zwarte cijfers te schrijven. Het bedrijf zag het aangepast brutoverlies (AEBITDA) in 2017 afnemen met zo'n 15 procent: van 82,6 miljoen naar 70,1 miljoen euro.

De jaaromzet van de Rocket Internet-dochter groeide met 51.6 procent: van 597 miljoen naar 904,9 miljoen euro.

'2017 is het meest succesvolle jaar voor onze onderneming tot nu toe. We hebben niet alleen succes geboekt op de aandelenmarkt, maar ook onze statistieken aanzienlijk verbeterd', aldus ceo Dominic Richter. 

HelloFresh bezorgde het afgelopen jaar de helft meer maaltijden. Zo'n 137 miljoen keer kwam het afgelopen jaar een bezorger van het bedrijf aan de deur. In 2016 waren dat er nog bijna 91 miljoen.

Amerika

Voor het lopende jaar verwacht HelloFresh een toename van 25 tot 30 procent in omzet. In het vierde kwartaal wil het bedrijf break-even draaien. HelloFresh vestigt zijn hoop op Amerika, waar het afgelopen jaar 90 procent meer omzet behaalde. De maaltijdbezorger nam recent het Amerikaanse Green Chef, een branchegenoot gespecialiseerd in organische maaltijden, over om de strijd aan te gaan met concurrenten als Blue Apron

HelloFresh in Nederland

Met uitzondering van Amerika maakt het bedrijf verder geen cijfers per land bekend. Eind vorig jaar begon HelloFresh met de bouw aan een nieuw distributiecentrum in Bleiswijk. Komende zomer moet die open gaan. Samen met supermarkt Plus werkte de maaltijdbezorger vorig jaar aan een pilot waarbij boxen van HelloFresh in de super werden verkocht.