Asos plaatst sinds kort productfoto's in zijn webshop waarbij modellen met verschillende figuurtypes een kledingstuk tonen. Zo kunnen kopers met uiteenlopende maten beter zien hoe een kledingstuk bij hun lichaamsvorm staat.
De Britse modewebwinkel, die regelmatig het nieuws haalt met taboedoorbrekende keuzes, hoopt daarmee een zo breed mogelijk publiek aan te spreken. Het gaat nog om enkele artikelen, maar dat aantal moet snel omhoog.
Augmented reality
Wij testen voortdurend nieuwe technologie uit om de shopervaring van onze klanten te verbeteren', laat Asos weten. 'In dit geval experimenteren we met augmented reality, waarbij computergestuurde beelden aan bestaande beelden kunnen worden toegevoegd. Zo willen we onze klanten de mogelijkheid bieden om zelf te oordelen of een bepaald kledingstuk hun figuurtype al dan niet zal passen.'
Asos in Nederland
De nummer 54 van de Twinkle100 bracht onlangs een nieuwe visuele zoekoptie naar Nederland: consumenten kunnen, door een eigen foto te uploaden, eveneens via AR-technieken naar een gelijkend artikel zoeken. Ook is er in ons land sinds een maand bezorgbundel Premier Delivery, waarbij de kosten voor next day delivery voor een de duur van een jaar kunnen worden afgekocht.
Augmented reality wordt al toegepast bij diverse grote webshops en zal steeds bekender gaan worden onder het de consumenten.
Zeker iets om als bedrijf hier aan te denken.