De Britse e-tailer Asos breidt zijn mobiele visuele zoekfunctie uit naar al zijn actieve markten, waaronder Nederland en België. De functie maakt het voor consumenten eenvoudig om snel bepaalde kledingstukken te vinden.
Voig jaar werd de functie middels een pilot in Groot-Brittanië gelanceerd. Vanaf deze maand kunnen alle klanten van Asos gebruikmaken van de feature.
Matchende kleding zoeken
Met de zoekfunctie krijgen klanten, door een foto van bepaalde kledingstukken te uploaden, overeenkomende items voorgeschoteld. De zoekfunctie is van toepassing op het volledige mobiele assortiment van de e-tailer, bestaande uit zo'n 85.000 artikelen.
#FindItWithNike
Om de optie te promoten onder shoppers werkte Asos bij de lancering vorig jaar samen met schoenenfabrikant Nike. Via de tag #FindItWithNike, die op verschillende populaire Instagram-accounts werd gepost, kwamen consumenten op een link uit waarmee ze de tool konden uitproberen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Asos brengt visuele zoekoptie naar Nederland en België
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.