Twinkle | Digital Commerce

Amazon verstevigt voet in Franse foodbranche met samenwerking Monoprix

2018-03-27
1000562
  • [nieuws]
  • 1:01

Amazon gaat samenwerken met de Franse supermarktketen Monoprix. De coöperatie zorgt ervoor dat Franse consumenten via de Prime Now-dienst boodschappen van Monoprix kunnen bestellen.

De dienst wordt dit jaar nog gelanceerd en gaat eerst van start in hoofdstad Parijs. 

Franse consumenten met een lidmaatschap van de bezorgdienst krijgen met de introductie toegang tot duizenden producten van Monoprix die middels de dienst worden bezorgd. 

Jean-Charles Naouri, ceo van de Casino Group, Monoprix' moederbedrijf: 'Dankzij deze unieke partnerschap tussen Amazon en Monoprix, kan de Casino Group zijn omnichannel strategie versterken en dichterbij haar klanten en hun behoeften komen.' Frederic Duval, countrymanager Amazon.fr voegt daaraan toe: 'Deze samenwerking, die de Prime Now service verder vergroot, zorgt ervoor dat klanten hun Monoprix bestellingen super snel bezorgd krijgen.'

Prime Now Europa

Het is niet voor het eerst dat Amazon zijn Prime Now dienst in Europa uitrolt. In 2015 begon de e-tailer in Londen met zijn one hour delivery. Een jaar later rolde Amazon diezelfde dienst uit naar Parijs en haar voorsteden.